Affiliate marketing na podporu prodeje vašeho e-shopu!



Každý podnikatel výraz affiliate marketing zná a většina velkých firem ho využívá. V affiliate programu pak využívá daná firma svoje partnery, kteří zveřejňují reklamy na dané produkty na svých stránkách. Takovému partnerovi se také říká publisher.
nákup kosmetiky.jpg

Na tom vydělává jak strana, která zveřejňuje reklamu, tedy publisher, protože právě jemu je vyplácena provize z prodeje produktů či služeb, ale vydělává na tom právě i firma, která má affiliate program a to proto, že nemusí platit reklamu. Klasické umístění banneru na určitě weby může stát od několika stovek korun, až po desetitisíce korun měsíčně.
Cílem tohoto marketingu, ostatně marketingu jako takového, je, přivádět nové zákazníky na daný internetový obchod. Tento typ marketingu většinou působí zase na jinou skupinu lidí, než klasické marketingové cesty.
Největší výhody?
Mezi největší výhody, hned po levné variantě zveřejnění reklamy, patří to, že na spuštění takového programu je potřeba minimum nákladů, oproti tomu však dlouhodobě roste počet nových webových stránek potenciálních partnerů a tím i možnosti dalšího umístění odkazů na  podporu prodeje. Samozřejmě tím, že přes odkazy na stránkách publisherů chodí zákazníci na stránky například internetového obchodu, pomáhají také budovat Brand. Zpětné odkazy jsou totiž ve spolupráci se správným nastavením SEO další výhodou těchto affiliate systémů.
 nákup šatů.jpg
Co je třeba promyslet?
Budoucí provozovatelé těchto marketingových programů si musí uvědomit, že je potřeba nejprve zjistit, jestli jejich web je pro tento systém vhodný. Druhou věcí, na kterou je třeba se nejprve zcela objektivně podívat je, zda daný podnik umí pracovat s jeho návštěvníky.
Další věcí, která je důležitá pro takový typ marketingu je, zda obchod už nějakou dobu funguje, zda je zaběhnutý a zda má již nějaký standard v prodejích. K tomu všemu by samozřejmě měl být web pěkný, měl by mýt snadný proces nákupu a měl by mít dobré recenze na svoje služby a produkty.
V neposlední řadě, pokud o takové cestě podnikatel uvažuje, musí být dobře spočítáno, zda má na každém daném produktu dostatečnou marži, aby právě mohl odměňovat partnery za jejich pomoc při prodeji.